lauantai 14. joulukuuta 2013

Every time I close my eyes, it's like a dark paradise.

 
noniii sori tää hiljaisuus huomenna sit menossa tallille tyttöin kaa on vaa nii kylmä et kattoo mite jaksaa ratsastaa ku tullee niii perrrkelleeen kylmä mut kyl se siitä :)
 
<3
 


 
oon nyt eilisen ollu ronjal suoraa koulusta tulin ja annoin sille sen joululahjan :) semmone turkoosi/sininen 10mm venytys ja vissii tykkäs :D
tännäänki tulin aamupäivästä tänne ronjalle ja ollu tääl koko päivän :3
 
 
aika laimee postaus mut postaus silti :D


sunnuntai 1. joulukuuta 2013

1. joulukuuta !


Helou kaikille ja hyvää joulukuun ensimmäistä päivää :)
Nyt on jouluinen mieli niin heti tämmönen joulukappale ja tältäpäivältä talvikuvia :)


Ella tuli meille eilen yöksi ja alettiin nukkuu tosi aikasin, toisin ku meillä on tapana :o ollaan nooran kaa iha innoissaan ku ollaan saatu ellaki innostuu nyt hepoista ja seki haluu nyt ratsastaa :) noora kävi tosiaan eilen kokeilemassa jesseä ja jesse meni aika kankeeesti mut noora silti tykkäs, elikkä nyt noora on jessen hoitaja ja mennään seuraavan kerran torstaina tallille :) JES nyt on joku jonka kaa ratsastaa yhtäaikaa ei tarvi yksin mennä :)



käytettiin tossa pepi pihalla aamulla käytettiin äänivalleilla juoksemassa ja nätisti pysy vapaana joka on aika yllätys tuolta poijjalta :) !

vielä 5 päivää tallille yötäpäivään ja ootetaan iha innolla :)

perjantai 29. marraskuuta 2013

wowjeswow !

fiilikset on nyt katossa :)
7 päivää ja mennään sinne tallille yötä :) jeij mitäköhän tästäki tulee ? ;)
nyt on sit jesse saanu hoitajan elikkä noora tytsyli alkaa hoitaa sitä ja huomenna käy koeratsii :) toivottavasti kelpaa stiinalle :) noh kyllä uskon et kelpaa!

tänään käytiin sit ratsastelee nana ellan kaa ja hyvin meni, ellaki pääs 2vuoteen ratsastaa ja meni iha itsenäisesti käyntiä ja ravia ja tytsyllä meni hyvin :) aapeliki oli niin eloisalla tuulella et huhhuh eka piehtaroimaan > pukittelemaan ja samaa jatku joku 4-5 kertaa :D höperö poni :3 

koitan huomiseksi saaha kuvia ku mennään valosalla ratsastaa niin toivottavastio tulee hyviä :)
laittelen nyt jessestä sit jottai vanhoja kuvia tän kunniaksi :)

aamu





hienoponi :)

maanantai 25. marraskuuta 2013

winter, winter, winter ♥

omfg.
jes lumet maassa ja tämä kuumeinen neiti lähti heti aamusta kuvailee profiilikuvaa itellesä pihalle (y) noh kylhä sieltä kuvia tuli oiken monta ja niistä moni kelpas mut noora sit päätti mikä tulee :)


jooo noh täs on ihana olo ku talvi on ja lumet maassa, veikkaan et nää on nyt pysyvät lumet ku niin kauan jo pysyny maassa :) toisaalta on kiva et ei oo kovin kylmä vaik aina ku lähen ihalle nii heti iha kalikkana :D noh ehkä puen vielä vähän enemmän päälle :)


ja sit viimesenä tuli se lopullinen kuva josta ite tykkäsin eniten ja jonka laitoin sit fb prf kuvaksi ku se oli kaikista se parhain kuva joka onnistui parhaiten :) 

siinä se sit :)

enää 11 päivää siihen talliyö hommaa ♥

lauantai 23. marraskuuta 2013

kuvaukset ;)

siitä on kyl jo aikaa ku ne kuvaukset oli mut tässä on sit joitai niitä kuvia mitä
sieltä kuvauksista tuli :) pahoittelen kuvien laatua koska ella > fb > emu > picmonkey >blogi
elikkä jooo ne on kans tosi tummia mut ei voi mtn :s

tyhmä poni <3
 jooo elikkä teen aina sillee et ratsin  nanan ja aapeli saa tulla perässä niin sit aapeli vähä innostu xd se veti kunnon pukkisarjaa aina nanan perässä ja nanaki sit välillä innostu mut sain nanan pidettyy kurissa kuitenki :)


 tää on jotenki ihana kuva ku nuo valoistukset ja nanaki on nättinä :3

kesä                                     syksy

torstai 14. marraskuuta 2013

jos mä lähden, huomaako kukaan ?

taas tämmönen lifestylepostaus, elikkä kestäkää murut :* 
tosiaan tänään oon ollu kotona enkä oo oikeestaa tehny mitään noh ada tuli sit meille ja päätettiin leikellä hiuksia :d noh aluksi leikattiin mun hiukset niistä lähti ehkä 2cm mut sit halusin jotai radikaalii ja niistä lähti 20cm eli ne on nyt aika lyhyet :D 

pitäs ehkä lukee huomiseesn ekun kokeeseenki, en vaa ymmärrä siitä mitään :D nytki koulunkäynti on alkanu sujuu paljo paremmin ku matikka esimerkiksi on alkanu menee sairaan hyvin ja opettajatki sanoo sitä nii kai se on totta ? :D ennen tuli 5 tai 6 nyt sitte 8 ja 9 luokkaa joten pieni nousu siinä on tullu mua ei enää oikeestaa kiinnosta niin paljo sosiaalinen elämä ku oon kääntyny koulun puolelle ja kodin joka on tosi mahtavaa et jaksan panostaa perheeseen ja kouluun :) 

baronin kaa on nyt hetki taukoa noh ainaki tää viikko ku sillä on revitty hammas ja se on rokotettu niiin sen pittää saaha levätä ja nanaki noh sillä on nyt vähä peffasta mennä ku ei oo tilsakumeja niin meinataan kokoajan lentää :D

~
Kaverit hei, mä oon tosi pahoillani,
oon vaa väsyny, enkä pysy jaloillani.
Pienityttö seisoo keskel helvetin liekkei,
uuvuksissa koittaa saada ittensä pois sielt.
Koittanu pitkää hymyillä, vaik vaa sattuu,
koittanu seistä vahvan, vaik kaikki kaatuu.
Ajauduin kaiken pahuuden keskukseen,
tää kaikki sit johtikin mut masennukseen.
Oon voimaton, oon heikko, en jaksa enää,
mikään ei kiinnosta, mikää ei saa hymyilemää.
Tää sattuu, eikä valoa näy missää,
oon kahlittu, köydet käsissäni kiristää.
En syytä teitä, mutta mä oon nyt hajalla,
miettikää ees vähä, mutta en sano pahalla.
~

♥: emu

tiistai 5. marraskuuta 2013

uus ulkoasu ! :)



kuten osa varmaan nyt hoksas niin koko ulkoasu on päivitetty ja kiitokset siitä kuuluu Sirille joten sille vaan baneritilauksia ! aluksihan ulkoasusta piti tulla talvinen, sininen ja sillee mut nyt ku kokeilin niin sininen ei oikee sopinu tuohon niin laitoin sit tommosen vivoletin joka sopii nansullekki :3

tälle viikolle on paljo suunnitelmia huomenna baronille, torstaina nanalla, perjantaina baronille ja sunnuntaina baronille suunnitellaan viel marian (baronin toinen vuokraaja) semmonen viikko suunnitelma varmaan yhtenä päivänä hyppäystä ja yhtenä koulua ja yhtenä ööäöäöää varmaan maastakäsin työskentelyä ja sit tämmöstä ilmansatulaa paskaa :D nansulla vois sit jottai kunnon kouluvääntöä tai sit iha vaa hölkyttelyy ilman satulaa, riippuu aivan keleistä ! Paapella vois sit kokeilla iha tämmöstä juoksutusta ku se ei liinas mee enää oikei hyvi :d mut toisaalta paapella vois kokeilla iha vaa maastakäsin juttuja :)

just tossa hannan kaa juttelin ku kuukauen päästä mennään talonvaheiksi varmaan kahen mun kaverin kaa :) ja sillo on jo Väinöki tullu jote talli täynnä heppoja ! jeejee :3

Aateltiin tyttöin kans siihe vklp vääntää joku vähä pitempi maasto mut ei ookku yks hevonen jolla voi ratsastaa ja aapeli nii pittää kattoa mite tehää mut sillo lähettäs ponskien kans kunno varusteratsastajina liikkeelle ku nansulle kaikki liilaa ja paapelle kaikki viininpunasta ku se sopii paapelle tosi hyvin :D oon muute huomannu et oon alkanu sanoo aapelia paapeksi ku se on lyhyt ja helppo sanoa, hah :D


voi että tulee kesää ikävä ku kattoo näitä kuvia :3 <3


mut ku kattoo niin kyl nana on muuttunu paljo virppari ajoista ! :)
ja sori nyt tuli vähä tämmöne asiaton postaus mut huomenna lisäääääää ! :)

♥: Emu

maanantai 4. marraskuuta 2013

paapenan

eilen oltiin adan ja ainon kaa tallilla ponit oli niin nätisti ja meni sika hyvin oon niin ilonen  nyt ! (:

 tähä postaukseen laitan vanhojaki kuvia ku niitä on kertyny enkä oo niitä laitellu blogiin :)



 pomppuponi :)



 jessestäki on tullu nyt eloisampi vaan siitä on tullu vähä vaarallinen ... nanaki on nyt siirretty eri tarhaan kuu ei se ennää jessenkää kans voi olla...

 lillasys <3
 nää kuvat on sit tältä päivältä :)




sunnuntai 20. lokakuuta 2013

ratsastusko muka vain istumista ?

elikkä nyt atteelin postailla tämmösestä aika 'hetkellisestä' aiheesta joka on tullut Ask.fm netti sivustolla paljon puheeksi.. eli ihmiset on nyt tullu sanomaan ja pätemään siitä kuinka ratsastus ei olisi urheilua ihmiselle vaan hevoselle sekä että ratsastus on vaan selässä istumista ? mitä mieltä te hevosihmiset ootte asiasta, noh aattelin nyt kirjottaa oman mielipiteeni asiasta :)

elikkä siis kuinka ihmiset voi sanoa että se on vaan selässä istumista ja että hevonen tekee kaiken työn? :D hei ihan oikeesti vois välillä vähän miettiä asioita ennenkuin pätee.. noh siltä se saattaa näyttää kun hevonen tekee vain allasi kaiken maailman piruetit sun muut mutta kun katsoo lähempää ja tarkemmin huomaa ratsastajan pienet avut joita hän joutuu toistamaan koko liikeen ajan ! ja toinen että tiiviisti satulassa istuminen on kauhean hyvää vatsalihasreeniä tottakai siihen tarvii pohkeitakin eli siinä vaiheessa on jo kaksilihasta tullut kovaan käyttöön & siihen päälle siihen tarvii useita muita lihaksiakin !


entäpä sitten, elin ikäinen ystävyyssuhde hevoseen joka luottaa sinuun ja johon voit itse luottaa? se on eläin siinä missä muutkin, mutta se on yhtä hyvä ystävä kuin koira tai kissa ! hevonen on sen verran vaarallinen eläin että se voisi tappaa sinut 5sekunnin sisällä suuttuessaan, eikö olekkin aika pelottavaa ? ;)


entäpä se että hevonen ne esteet hyppää ei ratsastaja ? ;) noh toisaaltahan se on totta mutta se että kuinka paljon ratsastajan pitää tehdä sen hyväksi !? pitää saaha askeleet sopimaan, myödätä hyppyyn mukaan, nousta jalkojen varaan kun hevonen on 140cm korkeudessa ?


no entäpäs se ku tuon kokoienen 100kg-600kg hevonen tulee päällesi ? ei taitaisi kovin mukavalta tuntua vai ? hevoset ovat niin arvaamattomia eläimiä että niiden kanssa saa oikeasti olla tosi varovainen !

noh en tähän enää keksi oikein muuta perään kun alkaa väsyttää jo niin paljon mutta tätä mieltä minä olen & haters gonna hate! ei voi mitään mutta kylölä ratsastus uuvuttaa ratsastajanki usein poikki :D että siinä teille miettimisen aihetta nyt mä menen nukkumaan ja toivottavasti te ratsastuksen vihaajat opitte jotai :*

lauantai 19. lokakuuta 2013

you lost me.



noniin nyt on lumet maassa jaa hieman surullinen fiilis syystä tai toisesta.. heppahommiaki tuli eilen tehtyy mut ei oo kuvii :d niin nyt teen tämmösen lifestyle postauksen pitkästä aikaa :)

käytiin tos adan kaa moikkaa robbee ja otettiin samalla 'taiteellisia' kuvia mun suruhetkistä :d


kasvo väärään suuntaan, sen näki vanhemmatkin.
koulut ei sujunu, mikään ei muuttunu
väärä asenne, pääkoppa juuttunu
aina soittoin kotiin tapaamisia ku sopii
niistäkään ei aina opi.

♥ 

en muistele pahalla vaan päinvastoin
kanssas vaan niin kovasti olla mä tahdoin
kylmät kyyneleet vaa valuu mun kasvoil
taivas repes kahtia, siitä asti vettä satoi
kaatamalla, ja kaikki kaunis katosi
sinä päivänä kun meidän suhde hajosi
en pyydä muuta, mut haluun sut vaan takas
en arvostanu tarpeeks, oot silti mulle vieläki rakas.


eiköhä nää sanat ala selittää jo aika paljo mistä tää mun angstikausi oon taas tullu
tuntuu vaa ettei kellää enää kiinnosta mun elämä ku kaikki vaa jauhaa paskaa 
mut onneks mul on nää paremmat kaverit jotka ei missää vaihees hylkää vaik niil kui tekis mieli.
toivoisin.


meil oli hyvii hetkii, ei yhtää huonompaa
siit on melkee vuos aikaa mut en voi unohtaa
muistan sun silmät, ne tuikki kuin tähdet
nyt mä itken iltasin ja kaipaan sun viereen
etsä enää palaa mut oot aina mun mieles
mietitkö mua, hei mietitkö meitä
mietitkö niit hetkii , niitä talviöitä ?

♥ 

sydän hakkaa rummun tahtiin, 
vaikkei siit oo mitään jäljel.
kilpailuhenkee, ku haluun olla parempi
välil veän henkee, ja osaan pyytää anteeksi.

torstai 3. lokakuuta 2013

peltotyöskentelyä (:




 joo tosiaan verkkailin taas tuo loimi päällä ja  menin normiverkat (:


poni koikeili satulaa :3



joo en tiiä miten noi kuvat meni tolleen mut tosiaan sit mentiin kentältä laukanvaihtojen jälkeen pellolle leikkiin vähän ja oltiin siel aika kauan ja nana meni nätisti taipu ja kaikkee :D aapelillaki oli satula selässä tänään ekaa kertaa ja eise siihen mitenkään pahemmin reagoinu :D