sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Marraskuun viimeinen päivä! + joulukalenteri info

Ensimmäisenä haluan pahoitella ettei oo taaskaan tullut kirjoiteltua pitkään aikaan, muttei sen puoleen tullu käytyä tallillakaan. Torstaina kävin tallilla Jennin kanssa ja menin Väinöllä, Jenni Nanalla. Mentiin ihan perus peltoilua mutta loppujen lopuksi jouduttiin lähtemään pellolta kun metsässä oli joku hyppimässä ja pelotteli hevosia. Juuri huomasin että en oo edes meidän talliyöstä kirjottaut, siitä oli videokin tulossa mutta se vähän meni. 

Nyt voisin ehkä pari kuvaa laittaa meijän talliyöstä niin ette jäis aivan ilman kuvia kun tiedän että kuvattomia postauksia on hieman tylsempi lukea :D






Tosiaan poista pientä rakennekuvaa!



Elikkäs siis aattelin että koitan tehä joulukalenterin mutta en tiiä miten onnistun ku muutenki postailu jäänyt vähiin, noh mutta yritetään! Laitelkaahan ehdotuksia mitä haluatte (esim. videoita, kuvia, esittelyjä?) 

tiistai 30. syyskuuta 2014

Päivitystä!

Hei kaikki lukijat! Ensimmäisenä pahoittelen pitkää postausväliä, mutta on ollut kiireitä. Ratsastamisesta on ollut pieni tauko mopokaatumisen takia. En ole siis itse kaatunut vaan ollut kyydissä ja mitään pahaa ei sattunut. Sunnuntaina kävin ratsastamassa vikke nimisellä suomenhevosella joka oli ihan kiva.



Ainuat onnituneet kuvat ovat käynnistä. Nyt kun pääsi menemään pitkästä aikaa isomalla hevosella huomasi että istunta oikeasti huononee poneilla.
 


 Tässä vielä pari epäonnistunutta laukkakuvaa. Vikke oli tosi kiva ratsastaa mutta oli hieman sisäpohjetta vastaan kokoajan ja laukassa tuntui että kaatu sisälle mutta hyvin meni loppujenlopuksi.
 

anteeksi istunta.

Ponilla oli kokoajan vauhtia!

Vielä viime kerralta kun aapelilla ratsastin niin kuvia.



jfdisjivdso
iuh miltä näytän tuolla







r
Rakkaus <3



lauantai 23. elokuuta 2014

pomppuponi ;)


Poni osaa mennä tänään yllättävän hyvin enkä ees tippunut kertaakaan ☺️ Aluksi ongelmana oli mennä kentän portista sisään mutta loppujen lopuksi se meni. Kulmat oli taas yllättävän pelottavat aapelin mielestä mutta loppujen lopuksi meni hyvin. Portti oli taas yksi iso haaste mutta sekin meni loppujenlopuksi hyvin ja päästiin portin ohi ilman minkaanlaisia spurtteja. 
Siinä on onnistuneempi laukkapätkä.

Ponilla oli tietenkin vielä laukan kanssa pieniä ongelmia mutta hyvin selvittiin siitäkin loppua kohden! Selässä pysyin koko tunnin ajan vaikka välillä mentiin ponin kanssa eri suuntiin. Lopputunnista aapelilla oli taas pieniä kujeita mutta niistäkin selvittiin! Hannan kanssa oltiin tosi tyytyväisiä kun lopetin ratsastuksen, on se poni kuitenkin vielä opetusvaiheessa😉


Pahoittelen taas hieman lyhkäistä postausta kun puhelimella kirjoitan mutta kyllä siitäkin selvitään kunhan saan koneen toimimaan ☺️

keskiviikko 20. elokuuta 2014

Aidan läpi ja sen yli.

Tulipas oltua tallilla pitkästä aikaa. Laitoin ponin valmiiksi Ellan kanssa ja lähettiin kentälle. Ravailin ja tein pysähdyksiä poni meni yllättävän hyvin ☺️ Jos joku ei vielä tajunnut niin puhun siis aapelista. Loppujen lopuksi alkoi satamaan ja kaksi muuta ponia lähti kentältä. A sitten halusi alkaa temppuilemaan ja juoksi kentältä ulos.. Sain ponin käännettyä ja olin menossa takaisin kentälle niin keula nousi loppujenlopuksi se halus mut oikeesti alas selästä. Sitte jatku perseily sillä tapaa että se koitti päästä siitä aidasta aina läpi ja ku käänsin pois niin se sitte poni koitti hypätä portin yli tai oli vasta ponnistusvaiheessa ku hyppäsin alas selästä ja talutin pois. Noh alettiin sitte laukkoja nosteleen ja nosto lähti hyvin vaa sitte lento pylly ku A ei vielä oikee tajua sitä hommaa. Hanna siinä tokaisi että "elähän lennä" ja minähän reippaana että "vaikka se osaa pukitella niin kyl mä tääl pysyn" ja eipä menny kauaakaan ku oon märällä hiekalla. Se on kyllä aika tollo mutta loppujenlopuksi laukat sujui hyvin ja siihen oli hyvä lopettaa ☺️ Opin ainakin sen että ensikerralla hanskat käteen! Postauksesta tuli nyt vähän tynkä kun puhelimella tätä kirjoitan mutta toivottavasti kelpaa :)

maanantai 2. kesäkuuta 2014

Hyvää kesää :) !

Se on kesä taas, aurinko paistaa, linnut laulaa ja voi ottaa chillii ranalla, tai sitten ei... Kesäloma alkoi oikeastaan tosi huonolla säällä! Ärsyttää kun ei voi olla pihalla mutta jospa tänään sää paranisi. Lauantaina päätimme tyttöjen kanssa lähteä Pudasjärvelle juhlimaan päättäreitä ja niinhän se sittern ilta sujahtikin Jyrkkäkoskella. Lauantain sää oli melko huono, mutta sisällähän sitä oltiin. 


Videoita on enemmän kuin kuvia ja niitä videoitakin olis iha kivaa saada tänne blogin puolelle, mutta menee liian vaikeaksi niin en nyt jaksa. Mutta meininki oli katossa eikä olisi voinut olla kivempaa! 


Tutustuttiin sit vaikka kuinka moneen uuteen ihmiseen ja seuraavana päivänä tuli kaveripyyntöjä facebookissa vaikka kuinka paljon. Jyrkälle tosiaan menimme 8 aikaan ja pois tultiin 2 jälkeen :)





Nämä kuvat sieltä discosta nyt meni jotenkin oudosti mutta etteköhän te huomaa että meno on ollut katossa :)

torstai 24. huhtikuuta 2014

kevättä rinnassa!


Hei kaikki ihanat lukijat! Ensinnäkin pahoittelen sitä etten ole postaillut nyt ainakaan kuukauden sisään ollenkaan. Elikkä kevät on alkanut loistavasti ja Nanakin on alkanut olla paljon paremmalla tuulella. Kuukauden sisällä on ehtinyt tapahtua paljon, ollaan tyttöjen kanssa oltu tallilla yötä ja käyty ratsastamassa vähänväliä. Lisäilen nyt kevään aikana otettuja kuvia ja lopuksi kuvia viikonlpusta, kun olimme tallilla yötä.



Menimme tänä päivänä jolta nyt tulevat kuvat on, niin menimme pellolla annan ja nooran kanssa, ratsuina toimi Jesse ja Nana. 

Lopuksi pääsin menemään kentällä vielä Jessellä pitkästä aikaa. Jesse oli ihan kiva.

Love is all that I need and I found it there in you'r heart. Anna ♥


Kokeilin Nanan kanssa nyt itkästä aikaa kramaaneja ja poni kulki aiva kauheen nätisti koko tunnin se oli kuulolla mutta ei liian laiska, se liikkui hyvin eteen, muttei juossut alta. Pitkästä aikaa olin oikeesti tyytyväinen tuntiin. Tehtiin vaihtoja, väistöjä, avoja ja sulkuja ja kaikki meni tosi hyvin. Enimmäkseen kitenkin pyrin ratsastamaan ympyröillä ja taivutella.



Kun sain ensimmäiset laukat nostettua niin nana oikein pinkaisi alta kun halusi mennä niin kovaa. Tulihan siinä naurettua aina välillä vaikka olin päättänyt oikeasti keskittyä ja ottaa tunnin todella vakavissaan :D Parissa nostossa Nana jopa pukitti vähän mutta enhän minä voinut suuttua kun muuten tunti oli mennyt niin hyvin.


Viime viikonlopun olimme tosiaan tallilla yötä ja oli erittäin hauskaa! Saimme lainata väinöä Perjantaina ja Lauantaina.


lauantai 15. maaliskuuta 2014

ikkunaprinsessa


Menin elien suoraan koulun jälkeen tallille ja haettiin Aaltokankaalta Aino joka on Julian kaveri. Kun tulimme tallille niin hoidimme hevoset ihan normaalisti ja lähdettiin mursunrantaan pellolle ratsastamaan. Pohja oli hyvä ja ponit osasivat käyttäytyä, jopa Nana! 


Aapelikin oli ihan nätisti vaikka yleensä se hyppii ja pomppii.


Lopuksi otettiin kuvia polulla ja mentiin kotiin. Anteeksi kun tuli tämmöinen lyhyt postaus joka ei sisällä tekstiä paljon ollenkaan mutta ensi kerralla sitten ! :)