lauantai 23. elokuuta 2014

pomppuponi ;)


Poni osaa mennä tänään yllättävän hyvin enkä ees tippunut kertaakaan ☺️ Aluksi ongelmana oli mennä kentän portista sisään mutta loppujen lopuksi se meni. Kulmat oli taas yllättävän pelottavat aapelin mielestä mutta loppujen lopuksi meni hyvin. Portti oli taas yksi iso haaste mutta sekin meni loppujenlopuksi hyvin ja päästiin portin ohi ilman minkaanlaisia spurtteja. 
Siinä on onnistuneempi laukkapätkä.

Ponilla oli tietenkin vielä laukan kanssa pieniä ongelmia mutta hyvin selvittiin siitäkin loppua kohden! Selässä pysyin koko tunnin ajan vaikka välillä mentiin ponin kanssa eri suuntiin. Lopputunnista aapelilla oli taas pieniä kujeita mutta niistäkin selvittiin! Hannan kanssa oltiin tosi tyytyväisiä kun lopetin ratsastuksen, on se poni kuitenkin vielä opetusvaiheessa😉


Pahoittelen taas hieman lyhkäistä postausta kun puhelimella kirjoitan mutta kyllä siitäkin selvitään kunhan saan koneen toimimaan ☺️

keskiviikko 20. elokuuta 2014

Aidan läpi ja sen yli.

Tulipas oltua tallilla pitkästä aikaa. Laitoin ponin valmiiksi Ellan kanssa ja lähettiin kentälle. Ravailin ja tein pysähdyksiä poni meni yllättävän hyvin ☺️ Jos joku ei vielä tajunnut niin puhun siis aapelista. Loppujen lopuksi alkoi satamaan ja kaksi muuta ponia lähti kentältä. A sitten halusi alkaa temppuilemaan ja juoksi kentältä ulos.. Sain ponin käännettyä ja olin menossa takaisin kentälle niin keula nousi loppujenlopuksi se halus mut oikeesti alas selästä. Sitte jatku perseily sillä tapaa että se koitti päästä siitä aidasta aina läpi ja ku käänsin pois niin se sitte poni koitti hypätä portin yli tai oli vasta ponnistusvaiheessa ku hyppäsin alas selästä ja talutin pois. Noh alettiin sitte laukkoja nosteleen ja nosto lähti hyvin vaa sitte lento pylly ku A ei vielä oikee tajua sitä hommaa. Hanna siinä tokaisi että "elähän lennä" ja minähän reippaana että "vaikka se osaa pukitella niin kyl mä tääl pysyn" ja eipä menny kauaakaan ku oon märällä hiekalla. Se on kyllä aika tollo mutta loppujenlopuksi laukat sujui hyvin ja siihen oli hyvä lopettaa ☺️ Opin ainakin sen että ensikerralla hanskat käteen! Postauksesta tuli nyt vähän tynkä kun puhelimella tätä kirjoitan mutta toivottavasti kelpaa :)