Aapeli

Elikkä aapeli aloitti elämänsä Haukiputaalla sunnuntaina 25. elokuuta 2013 ja poni oli tuolloin vielä ori, Aapeli tuli monet kerrat aidoista läpi ja aitoja sai korjata monesti. Oriaikoina ne on nanan kaa karannu yhessä ja paape on ollu iha vauhkona.

 huhhuh kyl se poni on rikkonu voimalla tuon ! :D noh Aapelille tuli sit aika ruunat ku tuntu et ei sen kaa enää pärjää orina, vaikka luonneha sil oli aivan mahtava ja kiltti vaikka se ori olikin :) kyl se luonne säily viel ruunauksen jlkeenki mut se kkyl vähä rauhottu sit :)















noh aapeli on siis ruuna, 103cm viimesimmän mittauksen mukaan mut se on varmaan kasvanu aika paljo ku se on nykyään niin iso, tai sit se on vaa lihonnu, hih :D Aapeli aluksi veti suunnilleen perässä mut nykyään se menee aivan loistavasti ! liinassa menossa on vielä reenamista :)


poni 1v. Kuva otettu sukupostista :)

poni talvena 2013 :) Kuva sukupostista.

Ajaminen
 
noha aapeli on kyl nyt edistyny tos ajo hommassa !

tuollaista se aluksi oli, yleensä piti olla kahelta puolelta taluttajaki !

nykyään tämmistä :)
aapeli osaa jo perusasiat ajossa, peruutukset, pysähdykset ja liikkeelle lähdöt, kääntämisen myös:)
aapeli teki ennen sillalailla että pukitti ja vaan lähti ku sitä takaa-ajo mut nykyään menee kuin unelma ! :3 elikkä on se poi kehittyny !

Temput
 Aapelin kaa ollaan kokeiltu parej temppuja ja poni oppii ne nopeati ku on niin perso herkuille :D ! Nyt kyllä ollaan jätetty temput pois ku on muutaki mihin poni pitää kouluttaa niin katsotaan tuota temppu hommaa kuha poni on vanhempi niiin on jo perusasiat ratsastuksessa ja ajossa hallussa niin ei temput haittaa mitään :)
kumarrus

polvistuminen

kumarrus
Juoksutus
tässä ollaan kans vähän kehitytty aapeli meni alkuun vähän huonosti mutta nykyään menee ihan sufkot hyvin :) on meillä vielä pieniä ongelmia juksutuksen kanssa mutta kyllä ne siit ajan kanssa :)

   
kyllä :)

Rakenne
rakenteelta poi n vankka ja sillä on hyvin lihaksia :) Liikkeitä poni on varma (:
Huonot & hyvät puolet Aapelissa

hyviä puolia on:
- aapeli on utelias ja eloisa
- aapeli pysyy erittäin hyvin käsissä
- Aapeli tottelee käskyjä ja oppii nopeasti

huonoja puollia on:
- ainakun on joku pikku haarauma polussa niin aapeli hyppää just sille toiselle polulle mille ei pitäisi mennä ja saattaa muutenkin yhtäkkiä mennä mettään ja vetää perässään
- kavioita puhistaessa nojautuu päälle
- välillä vähän villi 

Kuvia



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti