lauantai 25. tammikuuta 2014

poni juoksi päältä.

Elikkä menin tänään tallille Roosan kyydillä ja kello oli puoli yksi, kun saavuimme tallille. Ensin hain Nanan sisälle ja Aapeli oli taas tullut ruunien puolelle, huhhuh mikä läskipallero se onkaan. Nana oli tosi energinen jo kun hain sen tarhasta. Ajattelin tänään mennä esteitä, kun eilen menin puomeja, tosin  se päätyikin vaan kavalettien menoon. Nanan satulavyö ei mennyt kiinni, joten piti ottaa 120cm vyö käyttöön. Nyt vaan pitäisi katsoa, että onko se tiineenä vai vain lihonut saatanasti? Laitoin nanalle  olympiat kun eilen menin kolmipaloilla, eikä ollut käsissä ollenkaan, poni pukitteli ja juoksi alta.

Kentälle päästyäni aloimme Roosan kanssa verkata ravissa puomeilla ja Nana oli paljon paremmin kuulolla kuin eilen. Mentiin ympyrällä puomeja ja pitkällä sivulla oli kolme puomia. Nana meni ihan nätisti, mutta kokoajan harppasi viimeisellä puomilla. Pikkuhiljaa Nana alkoi mennä paljon paremmin ja aloin tulla laukassa puomeja ja puolikavaletteja. Lopuksi menin kunnon tempolla, mutta se sitten villitsi nanskia vain enemmän ja sitten se oli kyllä menoa, mutta muuten Nana meni ihan nätisti eiliseen pukitteluun verrattuna :) Lopuksi kävin pikkumaastossa kävelemässä mäkiä ja kumpuja pitkin että poni rentoutuisi vähän. 



Nana hikoili meidän hypätessä ja laitoin sille viltin kaulalle sekä fleeceloimen. Sitten hain Aapelin sisälle ja laitoin sen valmiiksi käytävällä, eikä tarvinut muuta kuin harjarta ja laittaa suitset. Sitten lähdin kentälle ja irtojuoksutin aapelin. Aapeli oli ihan höperö se vaan meni ja meni eikä pysähtynyt, ei millään , se selvästi nautti juoksemisesta. :3 




Lopuksi lähdin Aapelin kanssa kävelemään ja se pelkäsi hulluna jotakin mummua ja pomppi pystyyn, mutta lopuksi se rauhoittui.  Pääsin talliin ja hoidimme Roosan kanssa tallihommat. Kun lähdin viemään Nanaa pihalle, poni juoksi suoraan päältä. Sitten päästiinki lähtemään pois vasta viideltä.



Olen tuulilla yötä ja meillä on megis jillaa XD

keskiviikko 22. tammikuuta 2014

miks meist on tullut näi hirveit ?

Eilen oona oli meillä adan ja saran kanssa "me ootetaan oooonaaaa" ja ei yehty oikeen mitää muutako mässäiltiiin ja nääin. Kävästiin hermelissä syömässä ja mentiin saleen ostaa kotiuunin pullia :3  siinä samalla ku syötiin niin katottiin magic mike koska channing tatum :3;) 




toi oli se päivä ku läski meni pullalla tai toisin päin :3







illalla sit otettiin homobaaris (puisto) kuvia kaikesta jajaja tykkään hirveesti tosta tuulin kamerasta :3 tänään kävin ratsastaa mansella ja olin iha mielissää :3 <3

lauantai 18. tammikuuta 2014

syystäki mulla on vittumainen hymy.



huhhuh päivät on menny nyt tallilla ja kaikki on tillintallin !


alotin verkkaamalla normaalisti, nana oli ihan outolaiska ja välillä juoksi alta pois. Poni ei taipunu oikeen mihinkää suuuntaan niin aloin työskennellä ympyrällä ravissa ja lopuksi tein sit laukassa kahdeksikkoa. Lopuksi vaihdoin laukan vauhdista ja tunnin aikana ei tullut yhtäkään pukkia ! :) 
Kengittäjä oli tiistaina sanonu kans et se epäilee et nana on tiineenä nyt pittää vaa ultrata tuo plösö jos sillä onki vauva masussa! :o

-26c

Käytiin janikan kaa juoksee palliponin kans :3




sunnuntai 12. tammikuuta 2014

lay down your head, your not alone.

Lay down your head, your not alone. Anywhere you go I follow.

heei kaikki rakkaat lukijat, ja pahoittelut tästä hiljaiselosta!! aattelin tässä just alkaa kaivella kaikkia ihkuja kuvia kuten esim ensimmäisestä hoitoponistani mantelista jota mulla on kauhee ikävä :( haluun äkkiä käyä moikkaa mansee, täs ei vaa oikeee oo aikaa ku on nana ja aapeli :s mut kyl mää joku päivä ehin :)







Tää tais olla mun ja mantelin viimenen kesä ja niitä aikoja on kauhee ikävä! poni opetti mulle 5-7 vuojen aikana kaiken mitä piti mut sit kasvoin ja olin liian iso jo ponille ja se oli mulle aivan liian helppo joten piti vaihtaa isompiin, siinä sit tuli tarjolle nana ja sen tarjouksen otin vastaan en kadu ollenkaan ! siinä pyörinki kolmella tallilla samaan aikaan kun baroni tuli mukaan :) joku oli pakko lopettaa ja päätin että se on ratsastuskoulu. siinä meni manteli ja kaikki muut kivat kisaponit ja asd kaikki muistot mut hyvillämielin muistellaan :)






siinä vaiheessa ku lopetin aaltokankaalla kysyin et myiskö Tuuli mantelin mulle ku mammaki ehotti sitä mut ei se sit sieltä lähteny nanskille seuraponiksi ja mulle muutenvaa poniksi :( noh mut sit löyty hurmuri aapeli ja kaikki on hyvin :) ensviikon sunnuntaina moikkaa mansea 8) <3

hyvät muistot säilyy sydämmessä eikä häviä sieltä minnekkään ♥