perjantai 29. tammikuuta 2016

Esteitä Aapelilla 28.1

Eilen pääsin kahdelta koulusta, uuvuttava teoriapäivä takana ja suoraan siitä tallille. Haimme kaikki ponit sisään sillä siskoni julia tuli ratsastamaan Lissun. Julian ja Lissun elämää voi seurailla enemmän Julian blogin puolella minkä linkkaan alas. Otin taas aapelin ja Rudin samaan aikaan, vaikeuksia meinasi tulla taas kun aapeli ei halunnut liikkua. Ollaan Hennan kanssa mietitty että onko tallissa joku mikä pelottaa koska kentälle lähtiessä on pirteä, joten tuskin yrittää luistaa työteosta. Kinkkinen juttu mutta seuraillaan. 

Pitkästä aikaa päätimme hypätä. Henna suunnitteli meille tehtävän jossa pitkältä sivulta lähdettiin vinosti ristikolle ja siitä pystyi jatkamaan kavaletille. Aloitimme tunnin alkuverkalla ja Aapeli oli oikeaan kierrokseen tosi jäykkä taas.. Pitää alkaa treenaamaan enemmän oikeaa kierrosta. Kun tuli alkulaukkojen aika niin Aapeli lähti ryöstämään oikeaan kierrokseen mutta poni oli nopeaa taas hallinnassa ja pääsimme aloittamaan kavaletti verryttelyn. Menimme ensin ravissa kavaletteja josta siirryimme laukassa kahdeksikko tehtävään.



Aapelin kanssa aloimme sitten menemään ristikkoa ja lopulta siirryimme menemään linjaa. Aluksi oli laukkojen sopivuuden kanssa ongelmaa mutta saatiin ne sopimaan. Viimeiseksi tehtäväksi otimme hieman kääntymisharjoitusta. Menimmeensin ristikon josta jatkoimme kavaletille kuudella laukalla. Kavaletin jälkeen kännyimme mahdollisimman pienellä reitillä takaisin ristikolle. Alkuun ei oikein onnistunut mutta hetken päästä jo tehtävä sujui täydellisesti. Omassa istunnassa olisi vielä paljon kehitettävää! Samalla kun menin aapelin kanssa esteitä reenasi Julia Lissun kanssa asettumista ja laukan nostoja. 



Lissu alkaa jo pikkuhiljaa asettumaan ja laukat nousee jo hyvin pieniä loikkia huomioon ottamatta. Kun lopetimme kävelimme vielä maastossa hetken ja kentällä siihen asti että hengitykset tasaantui. Kumpa saisin tuon ponin klipattua, alkaa olemaan niin vaikeaa reenaaminen kun poni on niin helposti hiessä. Tallilla laitoimme vielä heinät, ruuat ja vedet, jolloin olimme valmiita lähtemään kotiin päin.



Siinä vielä video Lissun parista nostosta.

http://eioppiojaankaada-julia.blogspot.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti