Tänään heräsin normaalia aikaisemmin, jo joskus puoli kymmenen joka on minulle todella outoa. Lähdimme tallille puoli kaksi, minä Roosa ja Stiina. Laitettiin ponit aika nopeasti valmiiksi ja heijastinloimet, liivit ja tarrat oli paikallaan. Lähdettiin kävelemää pientä autotietä pitkin maastoille päin, joissa en ole itse käynyt kertaakaan. Matkaa oli huimat kaksi kilometriä suunnilleen. Vähän aikaa matkasta ravattiin ja Nana meni ihan hyvin pieniä pörröilyjä lukuunottamatta.



Poispäin kotoa nana meni vielä ihan rauhallisesti laukkakin oli ihan hallittua, varsinkin viimeinen laukkapätkä oli tosi rauhallinen, sitten alkoivat ongelmat kun käännyimme kotiin. Koitimme ravata mutta lehmä ei pysynyt ollenkaan käsissä. Otettiin sit välillä ravia joka oli nanan kohdalla laukkaa. Puolessavälissä tuli jyrkkä ylämäki minkä Roosa ja Stiina on aina laukannu ylös joten otimme sen laukassa ja meni ihan hyvin. Loppumatka autotietä pitkin tallille meni ravipohkeenväistössä. Lopuksi jäin kentälle kävelemään että Nana ei kävis niin kierroksilla mutta se päätyi siihen että Nana alkoi pomppimaan ja minä tietenkin lensin selästä alas, ainakin jaloilleen tulin joten ei voida laskea tippumiseksi ;)
Lopuksi ponit olivat kaikki ihan hiestä märkiä varsinkin Nana, mutta ei saa unohtaa ratsastajia mekin nimittäin oltiin hiestä märkiä. Kaikki ponit sai fleecet päälle ja kuivuivat tallissa. Siinä samalla aloin laittaa Aapelia ajokuntoon, kun en ole sillä pitkiin aikoihin ajanutkaan.
Nanalta sain vaihtaa kaks kertaa tuon fleecen kun se oli niin hikinen mutta ainakin sai kuivua. Aapeli meni yllättävän nätisti verrattuna siihen että olen sitä viimeksi ajanut joskus loppusyksystä. Aluksi oli hieman hakusessa että mitäs sitä ollaan tekemässä, mutta poni muisti aika nopeaa. Otettiin kentällä sitten siirtymisiä ja poni meni hyvin.