perjantai 14. helmikuuta 2014

Happy valentine's day ! ♥

Hyvää ystävänpäivää kaikki lukijat! Miten on ystävänpäivä mennyt? Itse en ystävänpäivästä perusta mutta nyt tämä ystävänpäivä oli parasta! Koko kaveriporukka oli kimpassa ja kaikilla oli kivaa :)


Koulun jälkeen menimme Adalle viettämään iltaa mutta loppuillasta oltiinki Saralla yötä. Otettiin adalla kuviaja tehtiin muutenkin kaikenlaista shaibaapaskaa.




breh ♥



Ystävänpäivä meni kaikinpuolin hyvin mukaanlukien extempore reissut ! ;)

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

hikimaasto ja perseilyä


Tänään heräsin normaalia aikaisemmin, jo joskus puoli kymmenen joka on minulle todella outoa. Lähdimme tallille puoli kaksi, minä Roosa ja Stiina. Laitettiin ponit aika nopeasti valmiiksi ja heijastinloimet, liivit ja tarrat oli paikallaan. Lähdettiin kävelemää pientä autotietä pitkin maastoille päin, joissa en ole itse käynyt kertaakaan. Matkaa oli huimat kaksi kilometriä suunnilleen. Vähän aikaa matkasta ravattiin ja Nana meni ihan hyvin pieniä pörröilyjä lukuunottamatta.




Poispäin kotoa nana meni vielä ihan rauhallisesti laukkakin oli ihan hallittua, varsinkin viimeinen laukkapätkä oli tosi rauhallinen, sitten alkoivat ongelmat kun käännyimme kotiin. Koitimme ravata mutta lehmä ei pysynyt ollenkaan käsissä. Otettiin sit välillä ravia joka oli nanan kohdalla laukkaa. Puolessavälissä tuli jyrkkä ylämäki minkä Roosa ja Stiina on aina laukannu ylös joten otimme sen laukassa ja meni ihan hyvin. Loppumatka autotietä pitkin tallille meni ravipohkeenväistössä. Lopuksi jäin kentälle kävelemään että Nana ei kävis niin kierroksilla mutta se päätyi siihen että Nana alkoi pomppimaan ja minä tietenkin lensin selästä alas, ainakin jaloilleen tulin joten ei voida laskea tippumiseksi ;)


Lopuksi ponit olivat kaikki ihan hiestä märkiä varsinkin Nana, mutta ei saa unohtaa ratsastajia mekin nimittäin oltiin hiestä märkiä. Kaikki ponit sai fleecet päälle ja kuivuivat tallissa. Siinä samalla aloin laittaa Aapelia ajokuntoon, kun en ole sillä pitkiin aikoihin ajanutkaan. 




Nanalta sain vaihtaa kaks kertaa tuon fleecen kun se oli niin hikinen mutta ainakin sai kuivua. Aapeli meni yllättävän nätisti verrattuna siihen että olen sitä viimeksi ajanut joskus loppusyksystä. Aluksi oli hieman hakusessa että mitäs sitä ollaan tekemässä, mutta poni muisti aika nopeaa. Otettiin kentällä sitten siirtymisiä ja poni meni hyvin.


lauantai 1. helmikuuta 2014

pulla juoksi aidasta läpi.

 Moikkamoi, päivät ovat menneet nopeasti ja Nanalla olen käynyt nyt keskiviikkona ja lauantaina, eli tänään. Keskiviikkona menimme minä, Noora ja Tuuli tallille Roosan kyydillä ja Tuulilla oli koeratsastus. Ensin laitoimme ponit aika nopeasti valmiiksi ja lähdimme kentälle. Tuulin koeratsastus meni todella hyvin ja oltiin tosi ylpeitä Tuulista Nooran ja Roosan kanssa. Loppupuoleen vaihdoimme Nooran kanssa poneja ja minä menin Jessellä ja Noora Nanalla ja tykättiin molemmat tosi paljon. Myöhemmin kun olimme jo ratsastaneet tyttöjen kanssa lähdimme juoksuttamaan Aapelia. Aapeli sitten lähti käsistä ja siinä sitä taas mentiin, aluksi naureskelimme että entäpä jos poni juoksisi aidasta läpi ja samalla hetkellä kuului räsähdys ja poni meni suoraan aidasta läpi ja koko aita oli aivan palasina. Heti alkoi hälytyssireenit soida "entä jos poni juoksee auton alle" "entä jos se karkaa kokonaan" Tytöt lähti etsimään metsästä ja minä menion ilmoittamaan Roosalle talliin. Heti kun pääsin tallin pihaan Aapeli seisoi heinäpaalilla syömässä oikein iloisena. Torstaina en päässyt tallille kun ei lähtenyt ollenkaan ääntä ja oli pakko jäädä lepäämään. Samana päivänä Ada tuli meille ja tehtiin illallinen johon kuului 6pkt nuudelia, lihapullia ja ES. Lopuksi päädyimme pihalle kuvaamaan, vaikka olisi pitänyt levätä sisällä, hups. Tässä on yksi silloin otetuista kuvista, tiedän kuva on tärähtänyt ja huonolaatuinen mutta tässä vain on sitä jotain. 


Tänään menin tallille aamulla vähän ennen kahtatoista ja hoitelin Nanan todella tarkasti ja huolellisesti, tarkkailin mahaa, tarkistin kaikki jalat kunnolla ja muutenkin tein perusteellisen harjauksen. Heitin ponille varusteet selkään ja lainasin väinöltä sinistä fleeceloimea päälle. Aluksi Nana oli todella laiska joten tein hyvät alkuverryttelyt ympyröitä tekemällä ja ottamalla temponlisäyksiä. Samalla menin muutaman kertaa puomejakin. Aloin ottamaan laukkaa hetken päästä ja Nana oli todella hyvin käsissä eikä sinkoillut minnekkään. Laukassa tein ympyröitä ja menin puomeja otin myös muutaman hypyn kavaletilla. Loppujenlopuksi olimme molemmat minä ja poni aivan hiestä märkiä kovan työskentelyn jälkeen. Ja kävin maastossa loppuverryttelemässä mäkiä ja mantereita pitkin.


aika laama o_ö

Kun pääsin talliin niin Henna tulikin jo ja alettiin laittaa poneja kävelylenkkiä varten kuntoon. Nana ja Aapeli meni nätisti Mursunrannan lenkin vaikka Aapeli nyt vähän perseilikin. Talliin päästyä Roosa ja Stiinakin oli jo tallissa ja puhuivat Sunnuntaimaastosta, siinä kysäisin että pääsenkö mukaan niin tyttärille kävi joten huomenna on luvassa maasto :) Voi olla että saatte huomenna tyytyä kännykkäkamera kuviin jos akku riittä. Kiitos ja hyvää yötä.