lauantai 1. helmikuuta 2014

pulla juoksi aidasta läpi.

 Moikkamoi, päivät ovat menneet nopeasti ja Nanalla olen käynyt nyt keskiviikkona ja lauantaina, eli tänään. Keskiviikkona menimme minä, Noora ja Tuuli tallille Roosan kyydillä ja Tuulilla oli koeratsastus. Ensin laitoimme ponit aika nopeasti valmiiksi ja lähdimme kentälle. Tuulin koeratsastus meni todella hyvin ja oltiin tosi ylpeitä Tuulista Nooran ja Roosan kanssa. Loppupuoleen vaihdoimme Nooran kanssa poneja ja minä menin Jessellä ja Noora Nanalla ja tykättiin molemmat tosi paljon. Myöhemmin kun olimme jo ratsastaneet tyttöjen kanssa lähdimme juoksuttamaan Aapelia. Aapeli sitten lähti käsistä ja siinä sitä taas mentiin, aluksi naureskelimme että entäpä jos poni juoksisi aidasta läpi ja samalla hetkellä kuului räsähdys ja poni meni suoraan aidasta läpi ja koko aita oli aivan palasina. Heti alkoi hälytyssireenit soida "entä jos poni juoksee auton alle" "entä jos se karkaa kokonaan" Tytöt lähti etsimään metsästä ja minä menion ilmoittamaan Roosalle talliin. Heti kun pääsin tallin pihaan Aapeli seisoi heinäpaalilla syömässä oikein iloisena. Torstaina en päässyt tallille kun ei lähtenyt ollenkaan ääntä ja oli pakko jäädä lepäämään. Samana päivänä Ada tuli meille ja tehtiin illallinen johon kuului 6pkt nuudelia, lihapullia ja ES. Lopuksi päädyimme pihalle kuvaamaan, vaikka olisi pitänyt levätä sisällä, hups. Tässä on yksi silloin otetuista kuvista, tiedän kuva on tärähtänyt ja huonolaatuinen mutta tässä vain on sitä jotain. 


Tänään menin tallille aamulla vähän ennen kahtatoista ja hoitelin Nanan todella tarkasti ja huolellisesti, tarkkailin mahaa, tarkistin kaikki jalat kunnolla ja muutenkin tein perusteellisen harjauksen. Heitin ponille varusteet selkään ja lainasin väinöltä sinistä fleeceloimea päälle. Aluksi Nana oli todella laiska joten tein hyvät alkuverryttelyt ympyröitä tekemällä ja ottamalla temponlisäyksiä. Samalla menin muutaman kertaa puomejakin. Aloin ottamaan laukkaa hetken päästä ja Nana oli todella hyvin käsissä eikä sinkoillut minnekkään. Laukassa tein ympyröitä ja menin puomeja otin myös muutaman hypyn kavaletilla. Loppujenlopuksi olimme molemmat minä ja poni aivan hiestä märkiä kovan työskentelyn jälkeen. Ja kävin maastossa loppuverryttelemässä mäkiä ja mantereita pitkin.


aika laama o_ö

Kun pääsin talliin niin Henna tulikin jo ja alettiin laittaa poneja kävelylenkkiä varten kuntoon. Nana ja Aapeli meni nätisti Mursunrannan lenkin vaikka Aapeli nyt vähän perseilikin. Talliin päästyä Roosa ja Stiinakin oli jo tallissa ja puhuivat Sunnuntaimaastosta, siinä kysäisin että pääsenkö mukaan niin tyttärille kävi joten huomenna on luvassa maasto :) Voi olla että saatte huomenna tyytyä kännykkäkamera kuviin jos akku riittä. Kiitos ja hyvää yötä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti