sunnuntai 20. lokakuuta 2013

ratsastusko muka vain istumista ?

elikkä nyt atteelin postailla tämmösestä aika 'hetkellisestä' aiheesta joka on tullut Ask.fm netti sivustolla paljon puheeksi.. eli ihmiset on nyt tullu sanomaan ja pätemään siitä kuinka ratsastus ei olisi urheilua ihmiselle vaan hevoselle sekä että ratsastus on vaan selässä istumista ? mitä mieltä te hevosihmiset ootte asiasta, noh aattelin nyt kirjottaa oman mielipiteeni asiasta :)

elikkä siis kuinka ihmiset voi sanoa että se on vaan selässä istumista ja että hevonen tekee kaiken työn? :D hei ihan oikeesti vois välillä vähän miettiä asioita ennenkuin pätee.. noh siltä se saattaa näyttää kun hevonen tekee vain allasi kaiken maailman piruetit sun muut mutta kun katsoo lähempää ja tarkemmin huomaa ratsastajan pienet avut joita hän joutuu toistamaan koko liikeen ajan ! ja toinen että tiiviisti satulassa istuminen on kauhean hyvää vatsalihasreeniä tottakai siihen tarvii pohkeitakin eli siinä vaiheessa on jo kaksilihasta tullut kovaan käyttöön & siihen päälle siihen tarvii useita muita lihaksiakin !


entäpä sitten, elin ikäinen ystävyyssuhde hevoseen joka luottaa sinuun ja johon voit itse luottaa? se on eläin siinä missä muutkin, mutta se on yhtä hyvä ystävä kuin koira tai kissa ! hevonen on sen verran vaarallinen eläin että se voisi tappaa sinut 5sekunnin sisällä suuttuessaan, eikö olekkin aika pelottavaa ? ;)


entäpä se että hevonen ne esteet hyppää ei ratsastaja ? ;) noh toisaaltahan se on totta mutta se että kuinka paljon ratsastajan pitää tehdä sen hyväksi !? pitää saaha askeleet sopimaan, myödätä hyppyyn mukaan, nousta jalkojen varaan kun hevonen on 140cm korkeudessa ?


no entäpäs se ku tuon kokoienen 100kg-600kg hevonen tulee päällesi ? ei taitaisi kovin mukavalta tuntua vai ? hevoset ovat niin arvaamattomia eläimiä että niiden kanssa saa oikeasti olla tosi varovainen !

noh en tähän enää keksi oikein muuta perään kun alkaa väsyttää jo niin paljon mutta tätä mieltä minä olen & haters gonna hate! ei voi mitään mutta kylölä ratsastus uuvuttaa ratsastajanki usein poikki :D että siinä teille miettimisen aihetta nyt mä menen nukkumaan ja toivottavasti te ratsastuksen vihaajat opitte jotai :*

lauantai 19. lokakuuta 2013

you lost me.



noniin nyt on lumet maassa jaa hieman surullinen fiilis syystä tai toisesta.. heppahommiaki tuli eilen tehtyy mut ei oo kuvii :d niin nyt teen tämmösen lifestyle postauksen pitkästä aikaa :)

käytiin tos adan kaa moikkaa robbee ja otettiin samalla 'taiteellisia' kuvia mun suruhetkistä :d


kasvo väärään suuntaan, sen näki vanhemmatkin.
koulut ei sujunu, mikään ei muuttunu
väärä asenne, pääkoppa juuttunu
aina soittoin kotiin tapaamisia ku sopii
niistäkään ei aina opi.

♥ 

en muistele pahalla vaan päinvastoin
kanssas vaan niin kovasti olla mä tahdoin
kylmät kyyneleet vaa valuu mun kasvoil
taivas repes kahtia, siitä asti vettä satoi
kaatamalla, ja kaikki kaunis katosi
sinä päivänä kun meidän suhde hajosi
en pyydä muuta, mut haluun sut vaan takas
en arvostanu tarpeeks, oot silti mulle vieläki rakas.


eiköhä nää sanat ala selittää jo aika paljo mistä tää mun angstikausi oon taas tullu
tuntuu vaa ettei kellää enää kiinnosta mun elämä ku kaikki vaa jauhaa paskaa 
mut onneks mul on nää paremmat kaverit jotka ei missää vaihees hylkää vaik niil kui tekis mieli.
toivoisin.


meil oli hyvii hetkii, ei yhtää huonompaa
siit on melkee vuos aikaa mut en voi unohtaa
muistan sun silmät, ne tuikki kuin tähdet
nyt mä itken iltasin ja kaipaan sun viereen
etsä enää palaa mut oot aina mun mieles
mietitkö mua, hei mietitkö meitä
mietitkö niit hetkii , niitä talviöitä ?

♥ 

sydän hakkaa rummun tahtiin, 
vaikkei siit oo mitään jäljel.
kilpailuhenkee, ku haluun olla parempi
välil veän henkee, ja osaan pyytää anteeksi.

torstai 3. lokakuuta 2013

peltotyöskentelyä (:




 joo tosiaan verkkailin taas tuo loimi päällä ja  menin normiverkat (:


poni koikeili satulaa :3



joo en tiiä miten noi kuvat meni tolleen mut tosiaan sit mentiin kentältä laukanvaihtojen jälkeen pellolle leikkiin vähän ja oltiin siel aika kauan ja nana meni nätisti taipu ja kaikkee :D aapelillaki oli satula selässä tänään ekaa kertaa ja eise siihen mitenkään pahemmin reagoinu :D

keskiviikko 2. lokakuuta 2013

made to matter vai mite se meni ?

huhhuh tänään mentiin eka baronille sitte nanskille (: nana meni iha kivasti paria juttua lukuun ottamatta ...


vetiin alkuverkat toi loimiääl ku oli kylmä ja alkuverkaksi ravailin ja taivuttelin poni ravissa ja käynnissä molempiin suuntiiin ana oli hieman laiska niin kokoajan sai aktivoida ponia :D



sit aloin muka työskentelemään mut it aattelinki laukkailla vähä ilman käsiä ja tämmöstä :D

laukanvaihot ei oikeen sujunu ...



lopuksi verkkasin se viltti pääl vielä ja olin tosi tyytyväinen poniin ku vaihto laukat loppua kohden tosi hyvin (:





sit mentiin talliin ja otettiin naskilta satula pois ja lähettiin nanan ja aapelin kans mastoon kävelee (:










oon koko vklp tallilla yötä jos saan kaverin niin videopostausta siitä sitte ?


tosiaan oon kyl nyt muutenki koko loppuviikon nanaa liikuttamas :D