sunnuntai 20. lokakuuta 2013

ratsastusko muka vain istumista ?

elikkä nyt atteelin postailla tämmösestä aika 'hetkellisestä' aiheesta joka on tullut Ask.fm netti sivustolla paljon puheeksi.. eli ihmiset on nyt tullu sanomaan ja pätemään siitä kuinka ratsastus ei olisi urheilua ihmiselle vaan hevoselle sekä että ratsastus on vaan selässä istumista ? mitä mieltä te hevosihmiset ootte asiasta, noh aattelin nyt kirjottaa oman mielipiteeni asiasta :)

elikkä siis kuinka ihmiset voi sanoa että se on vaan selässä istumista ja että hevonen tekee kaiken työn? :D hei ihan oikeesti vois välillä vähän miettiä asioita ennenkuin pätee.. noh siltä se saattaa näyttää kun hevonen tekee vain allasi kaiken maailman piruetit sun muut mutta kun katsoo lähempää ja tarkemmin huomaa ratsastajan pienet avut joita hän joutuu toistamaan koko liikeen ajan ! ja toinen että tiiviisti satulassa istuminen on kauhean hyvää vatsalihasreeniä tottakai siihen tarvii pohkeitakin eli siinä vaiheessa on jo kaksilihasta tullut kovaan käyttöön & siihen päälle siihen tarvii useita muita lihaksiakin !


entäpä sitten, elin ikäinen ystävyyssuhde hevoseen joka luottaa sinuun ja johon voit itse luottaa? se on eläin siinä missä muutkin, mutta se on yhtä hyvä ystävä kuin koira tai kissa ! hevonen on sen verran vaarallinen eläin että se voisi tappaa sinut 5sekunnin sisällä suuttuessaan, eikö olekkin aika pelottavaa ? ;)


entäpä se että hevonen ne esteet hyppää ei ratsastaja ? ;) noh toisaaltahan se on totta mutta se että kuinka paljon ratsastajan pitää tehdä sen hyväksi !? pitää saaha askeleet sopimaan, myödätä hyppyyn mukaan, nousta jalkojen varaan kun hevonen on 140cm korkeudessa ?


no entäpäs se ku tuon kokoienen 100kg-600kg hevonen tulee päällesi ? ei taitaisi kovin mukavalta tuntua vai ? hevoset ovat niin arvaamattomia eläimiä että niiden kanssa saa oikeasti olla tosi varovainen !

noh en tähän enää keksi oikein muuta perään kun alkaa väsyttää jo niin paljon mutta tätä mieltä minä olen & haters gonna hate! ei voi mitään mutta kylölä ratsastus uuvuttaa ratsastajanki usein poikki :D että siinä teille miettimisen aihetta nyt mä menen nukkumaan ja toivottavasti te ratsastuksen vihaajat opitte jotai :*

1 kommentti: